Eleverne skal drive hver deres internetbutik.
Velkommen til iværksætteries vugge. I skal nu drive hver jeres internetbutik med salg af Dimsertm, Gizmoestm og Thingiestm
I vil lave virksomheden som et hjemmefirma, før i skal finde ud af om i vil opsige jeres job for at satse op et større varelager og flere faste udgifter.
I starter med 10.000 kr som i skal have til at yngle.
Hver måned skal i starte med at købe de produkter i forventer at sælge, og købe markedsføring i form af klik hos en internetudbyder.
Derefter skal i sætte en pris som I mener, er relevant for markedet. Hvorefter der bliver givet en nøgle for hvor meget i så sælger.
I kan vælge selv at lave jeres regnskab eller i kan for 1.000 kr købe et regnskabsprogram hos en konsulent (læreren).
Spillet slutter efter 3 måneder hvor i skal hyre en revisor (En anden elev) der kan skrive under på jeres regnskab. Til sidst indsender i det for at få det endeligt godkendt (hos læreren)
Fagligt indhold
Excell kursus
Procentregning
Regnskabslære
Reklamer
1 klik giver 1% mersalg. 100 klik giver 100% mersalg. Ved køb af 100 klik skal man altså gange salgsnøglens tal med 2.
Ekstraopgaver til de hurtige
Renters rente
20 klik giver 10% salgsstigning dvs. 110% af salgsnøglen. 40 klik giver 110% x 110% = 121 % osv.
Formel reklameeffekt = 1,10(klik/20)
Salg af konsulent ydelser til klassekammeraterne. Man bestemmer selv prisen men hold for øje at læreren har et færdigt program der kan købes for 1000 kr. så 100-500 kr. er meget rimeligt for at lave en måneds regnskab.
Retteopgaven
Læreren har et regneark hvor han opfører elevernes indkøb på. Derved kan læreren holde styr på udgifter men ikke indtægter. Dette søger elevernes interne revision for, da der ligger et hvis konkurrenceelement i spillet.
Skriv et svar